09 May 2011

...berhujung minggu..


suatu pagi...

aufa: mmi... buat ape?
umi : (sibuk) tak buat ape.
aufa : g skun (baca:school)
umi : hari ni kan cuti.
aufa : titi??
umi: (diam)
aufa: g ompung ( g umah opung)
umi : (dlm ati ~wah2 tau pulak nk g umah opung).. Nanti kite pegi ye..

ni dialog aufa & umi hari semalam.. aufa & aisyah mmg aku suke siap2 dorang pagi2.. kdg2 je mandi lambat time cuti2 ni.. bukan ape, bila dah settle budak2 ni, senang aku nak basuh baju dorang. Aufa mmg suke tanye mcm2.. kdg2 jwpn yg dia tak puas ati dia suh jugak aku ckp ape yg dia nak..huhu.. ikut je laa... Aufa mcm2 dh belaja kt taska dia..aku tak tau camne method diorang ajar budak2 ni..sbb aufa tak masuk pakej 'belajar secara formal'..sbb aku just masukkan dia utk penjagaan sahaja.. bgus jugak pengasuh2 di taska tu..Aufa dh pandai bace fatihah, ayat kursi, doa makan & lepas makan, zikir2 yg simple2, doa penerang ati, doa mula2 nk ngaji, lagu mcm2 lagu lah... tapi sumenya slang2 pelat dia lah..xpe lah..janji ade.. xsabar pulak aku nk sekolahkan aufa. nk bg dia belajar..of cos lah sambil bermain.. thn depan yee..insyaallah.

tp yg tak seronoknya..bila dia belajar mungkin dari kwn2 sebaya, perkara yg tak baik..cth: aufa dh pndai cakap b*bi.. haa...yg ni part yg aku payah nk kawal.. aku marah dia bila dia ckp perkataan tu kt umah.. aufa pun okey lah..dia tau perkataan tu tak baik..tp kdg2 aku dengar jugak dia cakap perlahan2.. ala2 bisik gitu.. haaippp!!! kene marah laa lagi seround..umi ugut nk cubit.. dia diam smbil tersengih2... suatu masa yg lain, dia tgh2 ckp ke, nyanyi...tiba2 terkeluar bunyi ala2 sebut b*bi.. aku ape lagi..."haipppp!!!"...pastu dia confuse...pas tu aku buat derk je, sbb mybe dia tak sengaje keluarkan bunyi ala2 sebutan itu.. aufa tanye kt aku.

aufa: mmi.. cakap ape mmi??
umi: takde ape2.. tu ape tu?? (sambil bukak citer lain)

haha...msti dia perasan yg dia telah tersalah sebut perkataan larangan..hihi..malas aku nk ulang..tu yg aku bukak citer lain..

gitulah...
byk pro & cons klu antar anak ke taska. ape leh buat...aku bknnye fultime housewife. eh... ye aku fultime housewife..tapi aku gi kije wktu hari kerja..hahaha.. kang cakap aku parttime housewife lak..ye lah..sume kije2 surirumah aku buat tau..itu consider fultime housewife lah kan? & terima kasih yg tak terhingga kepada mr.hasben ku yg tercinta kerna membantu adinda menguruskan kerja2 rumah... love uuu soooo muchh... muah2...

adoi..

lapa.. nk g carik makan jap...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...