06 December 2010

kerja waktu tak kerja

peserta paling kecik di meja pendaftaran

ape??kena duty lagi???
biase laa klu dh makan gaji tu, ikut je laa..
tp, bagi aku pemangkin utk kerja pd hari bukan kerja ialah..
aku dpt cuti gantian..
kata orang bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.
sbnrnye.. ni bagi aku kali ini, ini adalah rezeki..
sebab??
al-kesahnya....
zaman teknologi IT yg semakin canggih..
semua permohonan cuti WAJIB menerusi HRMIS..
hukum WAJIB ni baru je dikuatkuasa..
klu tak sebelum ni tak kuasa aku nk beronline..isi borang je.
pastu hantar selepas pulang bercuti ;p
dan..permohonan cuti utk thn ni sebenarnya dh tutup..
pertengahan bulan 11..
jadinye aku igt dh tak de nk bercuti-cuti 1Malaysia, rupe-rupenye ade lagi...
(aku jenis yg plan cuti awl2, bila ade last minute program, otak aku berpusing jap)
kes nak ikut hasben outstation laa ni..

sabtu lepas(4/12/2010)..aku kije.. ni kt opis je..so aku bwk Aufa skali.
sabtu & ahad sebelum tu..(27&28 Nov 2010)..aku kije kt Subang.
= dpt 3 hri cuti gantian a.k.a cuti tanpa rekod... BEST!

borang ni dh submit tadi


jadi 3 hari cuti ni aku akan guna minggu ni.. rabu,kamis&jumaat ..
selasa=cuti maal hijrah

Waaaoohh.. cuti panjang!! yay!!

sekali lagi buat penutup tahun 2010..
aku ke Penang.. xde tempat lain ke?

Kat mane nk g ni..
ape lagi yg best kt Penang ek?
Singgah Zoo Taiping OK tak??
(tp, Aufa takut tengok binatang2)
Bukit Merah? ermmm....
Makan2?
Shopping2?
yg pasti.. boleh berguling2 dgn anak2 selama 6 hari!


p/s: sesuatu yg tak best berlaku..tiba2 jd S/U utk prgm menteri...hadddooiii!!! ;(

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...