22 August 2011

tendangan yg dinanti

35 weeks


makin letih membawa perut ni... minggu ni dh 35 minggu..klu ikut kan lagi 5 minggu, kuarlah permata hati ummi ni.. tp, hrp kuar cecepat.. malas penat bwk PJK (perut jalan kedepan) ni.. byk aktvt terpaksa ditunda / dipendam.. cth: nk memasak & jalan2 shopping, aku simpan sehingga baby perut keluar...

Puasa sudah 22 hari..alhamdulillah... belum tinggal puasa. thn lepas aku membuyung jugak.. terpaksa tinggal tak silap sehari kot..sbb kene minum gule..hampehs!!! Next year nk membuyung lagi ker??? hahahaaaa.... mungkin tidak sebab aku nk rest 3 thn. So, kene amik perancang awl2..xjadi klu nk merancang sndiri..huhuuu Lagi pun impian aku nk anak 3 sebelum / semasa umo aku 30 dah tercapai...hikhik..

peknen kali ni,mmg lotih..tak spt dulu2..mase mgndungkan Aufa, dlm bln puasa (aufa lahir 2 minggu lepas raye) aku gigih sopping baju2 raye sorang2.. kehulu-kehilir sorang2..

masa tgh sarat mgndung si Aisyah, xde sopping2..sbb ms tu br pindah umah..kwsn baru..tmpat sopping tak familiar lagi.. huh.... aku pindah rumah masa kndungan Aisyah umo 8 bulan.. wahhh...terror.. kemas rumah & angkt barang jugak..wlupun aku tak buat sepenuhnya, tp ade menolong angkt barang terutama masa dari umah sewa ke rumah sendiri di blok sebelah... mlm2 angkt brg dgn hubby.. patut ler si Aisyah kuar awal..hihi..

kali ni, aku xbyk buat kije sgt..ape lalgi ade pmbntu kt umah..time cuti tu, aku duk landingg je.. kdg2 lepas je ank2, bibik yg layan.. xlarattt (bulan puasa lagi pun)..suatu hari sabtu yg hening, aku asik tido (klu xtido pun aku baring je kt katil tu)...sepanjang hari.. penat sebebnarnye klu asik rehat je.. baby perut pun tido gamaknya..sbb dia xde nk aktif tendang2 aku..risau jugak aku sbnrnye..ye lah, nnt tak cukup 10 movement, aku jugak yg kene.. aku rase mmg tak cukup atau aku tak pasan sbb aku asik tido je sepjg hari.. dh ade ati nk g spital ni.. tangguh!! esok aku monitor lagi, alhamdulillah...ade pun dia.. stp hari umi kira tendangan kamu laa baby..jgn tak tendang..tendang kuat2... tendangan kamu mmg tendangan yg dinanti walaupun kdg2 sakit umi dibuatnyer...

xsabar nk jumpe kamu lepas raye.. beshnyer ade baby!!!!!!

p/s: tahniahh kpd ummu taqwa.. tqwa akan dpt adik bulan mac 2012...sukeee!!!! sbb itu pun akn jd anak umiyong!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...