19 January 2012

rasa & teka




last week ade jemputan dinner kt Holiday Villa.. aku & hubby merempit dari umah..sebab merempit adalah kami sebenarnye dari KL, menghadiri kenduri kawin, kwn si hubby..pastu singgah umah Opung kt Pantai Dalam. Gerak balik dari KL lps asar (skg waktu solat agak lewat).. Sampai umah dh 6.30ptg.. Dinner stat 6.30ptg.. ape lagi merempit laa kami berdua.. tinggal anak2 yg diumpan dgn tayangan cerita Barney, mickey mouse, Dora, Ipin Upin & Elmo.. hihii.. Aufa kejap2 tanye umi nk g mana.. huh mencabar sungguh nk kuar rumah..

sampai kt restoren tu kira2 jam 7.15mlm.. Semua org menunggu kami..alamak!!! malunyer lewat.. mesti mereka dh kelaparan...huhuuu

10 course chinese dinner...
sesak perut nk mkn semua 10 jenis hidangan..
walaupun makan sikit2..
lama2 membukit jugak perut ni..

aku tak tahu orang lain..
klu aku makan kt luar..
aku akan RASA & TEKA apa ramuan masakan itu..
agak2 yg kena dgn tekaan aku tu, aku akan cuba lah buat sendiri kat umah.. hihiii..
itu kalau rajin.. ;)

ade satu yg aku duk teringat sampai skg..
dessert tu nama ape tah..yg pasti bubur 'Black Sesame'..
Sedappp!!! Rupanya tak yah ceritalah...
kelabu je..tak menarik langsung!!!
Aku meneka-neka camne buat bubur ni..
sape yg ade resepi tu leh laa tulun hulur2 kt aku yg 'mengidam' ni...huhuu

dlm kepala otak aku ni ade idea nk buat..
hmmm... nk try lah kot2 menjadi bubur 'black sesame' aku.....
yummmy!!!!~itu adalah mknn terakhir..
aku xdpt nk abiskan semangkuk kecil itu sbb perut dh penuh....





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...