13 January 2012

tazkirah


semua yg kita miliki didunia ini adalah milik Allah SWT...
Allah akan ambil semula apa2 yg dipinjamkan kepada kita bila2 masa sahaja..
harta...
nyawa..
anak2..
suami/isteri..
ibubapa..
semuanya milik Allah..

kita pun akan kembali kepada Allah SWT pada waktu yg telah ditetapkan oleh Allah..

aku sering berfikir...
bila aku lihat dan rasa betapa aku sayang sangat dgn anak2ku... suamiku.. keluargaku...
aku fikir, mereka adalah milik Allah..bila2 masa Allah akan ambil mereka.. aku akan redha..
sesungguhnya kasih sayang abadi hanyalah untuk Allah..

begitu juga dgn harta benda..
aku redha beberapa kali hp aku hilang..
ia bukan milikku..
Allah pinjamkan sekejap sahaja..
tiada yg kekal didunia ini..

& yg paling penting..
nyawaku...
bila2 masa Allah akan ambil balik..
oohh..
Ya Allah, Ampunilah segala dosa2 ku..


insaf......



tazkirah kpd diriku yg sering alpa....




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...