06 April 2010

Hidup Tanpa Aufa Disisi


Hari kedua tanpa Aufa.. (hari kedua bekerja di opis baru juga)
Memang rindu... sangat rindu..
Nasib baik teknologi sekarang, serba sedikit boleh mengubati penyakit rindu ini.
Kalau ikutkan aku setiap waktu aku nk telefon utk mengetahui apa yg Aufa buat di kampung.
Semalam, aku g cek up.. aku dh 36 minggu. lps balik cek up, menyinggah rumah kawan, sue. Roomet masa bujang2 dolu. Anak dia Shahrul Darwisy (3 bulan ++) Lepak2 rumah dia sampai pukul 6 lebey.. (klu balik rumah awal pun, Aufa xde..huhuuu)

Sampai umah, 8.40pm... aku sesat nk balik umah sendiri.. adooi.. itu lah kelemahan aku, payah sungguh nk ingat jalan.

Malam, biasa nya aku akan terjaga 2-3 kali.. bagi susu kat Aufa.
Bila Aufa dh xde, aku tetap terjaga 2-3 kali& susah pulak nk tdo semula.

Abah & adik aku cerita,
"mmmi..mmmmi..", kata Aufa. Dia carik aku malam2 kt bilik depan (rumah mak aku kt kmpung) malam pertama je carik aku kt bilik depan..
malam kedua (semalam) nangis sikit2 je bila teringat aku.
Tok ma dia pesan dgn Aufa, kalau ingat ummi, jgn nangis, ingat aje, tak yah nangis.

Apesal Aufa sangat 'anti' dengan tok ma nya??
Dia marah sgt dgn tok ma dia.
Aku rase masa aku tinggalkan dia, tok ma dia yg dukung dia.. melalak macam ape, masa aku serahkan dia kt tok ma nya... sedih pulak aku..
cepat2 aku pergi..

Aufa nk berkepit (jadi bayang-bayang) dengan tok mie aje..
Ape2 tok mie..
makan dengan tok mie..
tdo dgn tok mie,
pakai baju dgn tok mie.
Mandi & yak2 je dgn tok ma..(itu pun nangis2)
Dia panggil tok mie nya 'Abah'..
ikut adik aku laa tu panggil abah...
macam kene tukar je 'tok mie' jadi 'tok abah'..hahaha.
Aufa xpandai sebut 2 suku kata..
kalau kita suro dia sebut 'tok mie' dia akan sebut 'atok' atau 'mie' atau 'tok-miau'..
(atok & miau digabungkan sekali ,hahahaa)


p/s: lambat nye masa berlalu..;(

2 comments:

  1. shu...kalu akula..mmg tak sanggup nak pisah.
    aku doakan ko bersalin cpt so that blh bersama aufa scpt mgkn..hehe
    n aku doakan sume slmt..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...