08 April 2010

mode=happy


Aku happy jika orang2 di sekelilingku happy..
Lagi gembira & bahagia jika orang2 tersayang gembira..
itu lah perasaan aku kala ini.
salah satu nya ialah bila Aufa di kampung..
(tetapi hakikatnya, aku sedih terpaksa berpisah sementara dgn Aufa)
mak & abah gembira sebab di beri peluang jaga cucunya yg sorang itu.
Walaupun abah kurang sihat, tp dia gembira & bercerita pasal cucunya itu.

Jadi aku boleh dikatakan rela jika berjauhan dgn anak aku. Janji anak aku gembira dan mendapat sepenuh kasih sayang lebih2 lagi dari mak & abah aku & mak abah aku juga gembira (kalau anak aku menyukarkan & menyusahkan mereka, baik aku jaga sndiri).
Mak aku, selalu 'berangan' nk jaga Aufa bila dia dh pencen nanti. Katanya, senang nak sekolah.. dekat.. Smart Reader pun sebelah umah je. kalau nk tuisyen & belaja ngaji, semuanya tersedia di sekeliling rumah.
Kesimpulannya disini ialah, aku gembira kerana dapat mengembirakan hati kedua orang tua ku dengan kehadiran cucu mereka di kampung kala ini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...