22 February 2011

menyesal dahulu pendapatan lumayan




nak cerita skit aa kt sni..
hari jumaat lepas.. aku dh konfem dgn kawan aku nk beli emas dia..
tapi aku tak lock hrga.. mase tu hrge utk 20g emas 999 ialah RM3100.
dh 2 hari aku ushar..hrge menten je RM3100. Jadinye aku ckap kt kwn aku hr isnin aku bg duit.. tp masih lum lock hrge tu..
tiba isnin, pg2 bute..aku msg kwn aku..kot2 lah dia reserve hrge yg terbaik utk aku.. tp, dia tak wat pape pun..so, aku tanye dia hrge hr ni (isnin-21/2/2011) berapa? dia ckp, RM3132..

haa?? dh naik RM32?? nyesal aku tak lock hrge ms hr jumaat hr tu. so, cepat2 lah aku setuju nk beli dgn hrge RM3132 itu.. so, nxt week br aku dpt goldbar tu sbb skg aku cuti2 m'sia 1minggu! hihiiii..

Sementara aku melayan 3 orang anak2 aku..eh.. dua org anak2 aku..aku ushar2 gak hrge emas kt sini...
20g = RM3147 @ 11.30am



mula2 aku tgk kira2 jam 11.30 pg.. harga 20g RM3147...

waahhh eksaited gak aku...hihii untung aku beli semalam RM3132..


20g = RM3148 @ 11.50am






20g = RM3152 @ 12.10pm


menyesal kan tak beli awal2.. padahal aku dh duk tgk investment dlm emas ni sejak tahun lepas lagi..klu dulu2 aku tak bertangguh beli emas, aku dh leh jual/gadai emas aku & shoppping!!!!
so, mulai saat ini aku akan beli emas skit2..(lama2 jadi bukit).. dua bulan atau tiga bulan sekali aku mesti beli emas...paling kurang pun satu dinar..(dinar pun dah naikkk ni!! minggu lepas 1 dinar= RM641.. hari ni RM651)

menyesal dahulu pendapatan lumayan sebab harge emas tak setinggi harge emas hari ini.
walaupun harge emas ini ade turun..ade naik.. jgn risau, sbb emas ni sangat stabil.. mmg tak rugi langsung kalau kite beli.. dan jangan lupe utk menunaikan rukun islam ke-4 iaitu berzakat..kerana zakat itu akan menyuscikan harta kita. wallahualam..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...