17 February 2010

review CD Aufa



Koleksi CD Aufa dah bertambah, menjadi 14 keping. Jadi, aku kene bertambah rajin seiring dengan pertambahan CD Aufa ini. Aku basuh CD Aufa 2 hari sekali. Kalau tetiba aura rajin wujud dalam tubuh aku, aku akan basuh CD setiap hari. ;p

Sehari, Aufa akan pakai dalam 5-6 kpg CD. Aku suke letak double insert dia.
Tahan lame sikit. Kdg2 Aufa ni kaki banyak kencing jugak. (1 insert = 3-4jam. 2 insert 4-8 jam)
Seminggu dua nih aku dah pun fully CD kt Aufa. Mybe masa travel je pakai DD.

Aku bekalkan dekat pengasuh 6 keping CD setiap hari. Sebab masa guna DD, aku bekalkan 5 keping. Kelima-lima pengasuh pakai. Agaknya laah. atau pun dia buat stok simpan kt umah dia. Tapi bila fully CD, CD yang terpakai hanya 3-4 CD shj. dimanakah DD yg lebihan itu??


Jadinya.. Sehari.dirumah pengasuh. kalau ikut calculation aku. Tapi biasanya tak semua CD digunakan.

Jam 8-10pagi : 1 CD

Jam 10-12 tghr : 1 CD

Jam 12-2ptg : 1 CD

Jam 2-4 ptg : 1 CD

Jam 4-6 ptg : 1 CD


Balik kerja

Jam 8 atau 9 mlm - 12 tghmlm : 1CD

Jam 12 tghmlm - 6 pagi : 1CD

(biase nye aku tukarkan sekali je CD Aufa masa aku bangun buatkan susu dia)

sekian review CD Aufa.

p/s : Mungkin kena tambah koleksi lagi, memandangkan adik Aufa akn lahir awal mei ini.

1 comment:

  1. my note:

    1. 2 CD CB = RM75
    2. 4 CD GFH,LUNA,BBLD = RM141
    3. 5 CD BBLD = RM135 (-25)
    4. 4 CD KS = RM105
    Jumlah pelaburan CD = RM431 = 14CD

    * telah jual 1CD dgn harga RM25 kpd kawan.
    * Semua kos adalah termasuk kos penghantaran.

    DD yg dibeli setakat ini (22/2/2010) :
    3 X RM28 = RM84
    ( itu pun x abis guna,
    pakai masa travel/jln2 aje )

    Biasa,
    Anggaran 2.5 pack sebulan DD Aufa.
    Lebih kurang RM70 sebulan.
    (kalau ikutkan, jika x guna CD, belanja DD stakat ini RM140 - secara kasarnya.
    Dh jimat thn nie - setakat bln feb-
    jimat RM70)

    Beli DD biasanya,
    Pack besar yang isinya 72/84 pcs
    Harga DD yg dibeli x lebih RM0.50 sekeping.

    Thn nie belum balik modal lagi utk CD Aufa.
    Sbb start fully CD awl februari hari tu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...