03 February 2010

Perut oh Perut

Perut ohhh perut...
mengapa engkau buncit??!!

hahaha... perutku yg semakin memboyot..
bagi aku laaa... klu org lain tengok, diorang ckp aku 3-4 bulan pegnen.
Tapi kali ni aku rase kndungan aku ni besar sikit dari Aufa.
Sebab baju2 mase aku mengandungkan Aufa sewaktu usia Aufa 8-9 bulan dlm kandungan, agak sempit.

Tadi aku g cek-up.
Cek perut.
Berat aku dah mencecah 52kg.
Aku buat MGTT jugak tadi.
Minum gule!!
eeeee... hrp xde dah nk minum gule lagi pas nih.
Sepatutnye, aku buat MGTT minggu depan (minggu ke 28)
Tapi, saje try tanye nurse tu kot2 boleh buat minggu ni(minggu 27).
(semalam dah siap-siap 'puasa')
Next week xyah aku dtg klinik lagi..Serabut!!!
Lepas nih kene melawat klinik setiap 2 minggu..
Wahhh.. cepatnye usia kandungan dah masuk 7 bulan.

Masa cek tadi, aku tunggu, lame jugak laa..
Hingga adik Aufa yg dlm perut ni pun, tau boring.
Asik gerak2 je.kuat lak tuh..
(aku cover dgn beg, malu klu org tengok perut aku gerak2..hihiiii)
Bila dah masuk bilik pemeriksaan, nurse nak cek degupan jantung dia.
Punye lah susah nak detect. Tapi baby gerak2.Memang terasa. Nurse tu pun cakap, gerak kuat.
Aku rase adik Aufa nih, pemalu orangnyer. Mesti dia tekapkan tangan atau kaki dia kt dada dia. sebab tuh susah nak detect heart beat dia.

Minggu lepas g buat scan perut, susah benor nak tengok muke dia.
Asik tutup muka dengan kaki & tangan dia.
Tapi dapat jugak tengok muke dia...Choomelll.. macam muke Aufa.
(ye lahh, setiap hari pun duk main dgn Aufa je)

ni masa g wat ultrasound peyut. adik aufa siap nganga mulut lagi.


Tahun nih ramai perut2 yang memboyot.
Sebab mereka akan melahirkan anak dlm tahun ni jugak!! Seronokk aku.
Tahniah kepada Ainaa.. adik aku.
Tahniah kepada Nana.. adik ipar aku.
Tahniah kepada kak linda..mak sedara aku
Tahniah kepada Ema.. Sepupu aku.- setelah 6 thn menunggu-
Tahniah kepada kawan2 aku
- batch SPP1 - Hana,K.shue,Yushairi (diorang ni anak ke-2 semua). Faizal-baru je lahir anak dia, bulan lepas.
- kwn se-opis - kak Da( sama due date) & Kak Mas

Ramai geng thn nie! haha..
Aku bercita-cita jika diizinkan Allah untuk boyot sekali lagi sebelum/pada umur aku 30 thn..;p.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...