21 November 2011

lempeng sagu



dolu2...aku ade wat enty psl mengidam & teringin. aku citer mengenai lempeng sagu... ini lah mendenye.. sedappp!!!




inilah bhn2nye.. (kiri) nyor a.k.a kelapa parut, (kanan) sagu biji




taaaraaaa... inilah rupe bentuk lempeng sagu itu





mase wat ni, aku pun dh tak igt teknik dia.. buat2.. xmenjadi spt mane mase aku kekecik.. ociknye makan, katenya mcm makan gabus..hahahaa.. xbiase mkn kottt..

rupe2nye aku tersilap teknik..kate tok mi, care dia mase nk buat lempeng ni, seminit dua sblm msk kuali, kene letak air dlm sagu tu..dia jd moist2 gitu.. so bile dh masak xde laa keras & rase cm gabus..

ok....

next entry psl makan, aku nk cerite psl roti canai kecik..tunggguuuuu!!!




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...