30 November 2011

ummi ' s milk booster


.....baru aku terperasan psl my milk booster...yg sebenarnye, aku takde spesific milk booster.. Contoh, dulu klu minum horliks, susu banyak.. kalau makan oat, susu pun banyak.. klu minum susu HL, susu banyak.. klu minum susu HR (susu kambing) pun susu akn banyak..
& need to pump!!!



Gini, awal2 mmg akn nampak ketara yg susu banyak dgn engorgement lagi.. tapi bila dh 2-3 hari mkn milk booster itu, dh tak jd milk booster dh..susu akn mcm biase.. menten aje... jadinye aku akn selang2 mkn mknn yg menjadi milk boosterku..



Durian belanda adalah salah satu my milk booster.. tp tak leh amik selalu sbb ia xjd milk booster dh..



calcium magnesium amway


klu aku makan calcium magnesium..mmg byk susu..mlm2 terpakse bangun pam susu..klu tak, tak selesa nk tidur... Aku tak setiap hari amik calcium mgnesium ni..sb kdg2 lupe nk mkn.. bile dh lenguh2 lutut, sakit2 belakang, baru aku carik calcium mgnesium.. (aku malas nk bancuh susu, sbb tu asik mkn pill aje..kekekeke)


& klu aku menten amik stp hari, susu ade..tapi tak sebanyak klu aku amik selang2..



laa...patut laa susu banyak mkn Calcium magnesium ni..rupe-rupenye ade kandungan Alfalfa.


nampak tak yg di highlight tu?







jadi perlukah aku melupakan yg alfalfa ini?? ;p


alfalfa shaklee




yg pasti alfalfa ini sentiasa dihatiku..

si tomot yg name kan Aufa sbg Alfalfa..hihiii




sejak2 aku msuk kije lps cuti besalin hr tu, mmg aku kt opis xde nk mkn sgt (mungkin faktor geng2 makan g kursus & bercuti)..kdg2 xlunch pun..klu lapar makan je biskut atau klu rajin, aku buat laa milo & cicah biskut.. balik rumah lps kije baru nk masak (klu rajin / klu my hubby nk mkn)..atau aku akn mkn ape yg ready made kt umah tu spt roti & biskut.. ~punye lah malas nk masak.. makan mau, tp masak tak mau.. ooohhh...enaknye mase berpantang kt kampung..sume disediakan & mknn2 itu sgt sedap wlwpun setakat ikan singgang aje..sbb mak yg masak..;)

aku rase tabiat pemakann aku tak berapa nk sihat laa..hurmmm..kene mkn mknn yg bekhasiat supaya dpt menghasilkan susu yg berkhasiat(ye ke gitu??) & susu banyak..

pengalaman aku yg lepas2 menyatakan bahawa selepas 6 bulan, susu akn mula berkurangan..so, nasihat kepada diri sendiri supaya rajin mengepam susu IKUT JADUAL!!!! alamak..ni yg lemah ni ..xpe hnya untukmu anakku sayang..umi akan berusaha menyusukan Afif 2THN dgn susu umi sahaja...kali ni boleh menyusukan anak dgn susu badan 2 thn sbb konfem Afif akan beradik pada thn ke-3 atau 4.. hihiii~ insyaaallah, klu ade rezeki.

okey laahhh....

bye!



EBM Afif setakat 24/11/2011



1 comment:

  1. ade betulnye kot shu..kite takleh brgntung pd 1 milk booster jer..dl aku pun susu trn naik sbb tak creative cr milk booster kot..pastu plak jadual pump tak tentu hala..huhuh.

    aku skrg pun mkn lg alfalfa..

    zahra still pggl aufa alfalfa jgk lagi..hahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...