03 December 2009

2nd Check-up Adik Aufa


Semalam, aku cuti, g klinik buat cek - up.Aku dah 18minggu sekarang. Appointment pukul 8pg.. rasenyer dah awal kuar dari umah.. Tengok2 sampai klinik pukul 8.30pg.. dalam ati aku, sah lambat balik hari nih.. no aku 3038.. No sekarang 3001.. wahh lamenyer kene tunggu..


Sebelum bertolak dari umah, aku sempat masak breakfast.. Mee Goreng.. nyum2.. Disebabkan xsempat nak makan kat umah, aku bawak bekal siap dengan horlick panas.. Sampai aje di klinik lepas tekan nombor, aku terus ke kereta...menikmati sarapan yang aku buat sendiri..(tetiba teringat mak...rindunyer nak makan masakan mak..huhuuuu).. Lebih kurang setengah jam, aku masuk dlm klinik semula.. hmmm..xde ape2 perubahan pun.. nombor yang gerak sikit jer.. aku pun keluarkan buku (memang saje bawak bekal, sbb aku tau boring nunggu lamer2).. Maka aku pun bacalah buku..Tajuk buku tu kalau tak silap aku.. 'U-Turn Ke Jalan Lurus'.. Mula2 baca prakata.. Hmm.. okey buku nih.. syok jugak.


Bila dah sampai chapter pertama, kalau tak silap aku tajuknya, "Lupa Itu Satu Keperluan"..

Aku pun baca laa.. ape yang aku dapat simpulkan disini, memang benar, LUPA itu satu KEPERLUAN tetapi ia akan jadi KEMUDARATAN jika kita tidak cuba untuk MENGINGAT perkara yang penting, contoh ILMU, NASIHAT dan perkara2 lain terutamanya yang baik2 & positif.

Tapi.. ape pulak KEPERLUAN LUPA ni??

KEPERLUAN nya ialah contohnya, jika kita ade sesuatu peristiwa yang benar2 sedih dalam hidup kita, atau pun kita menerima satu musibah yang membuatkan kita benar2 teruji..

Bayangkan..bagaimana emosi kita?? Mood kita?? aku rase setiap ape yang kite nak buat tak sempurna..semuanya tak kena. Jadi, jika kita LUPA peristiwa yang tidak enak itu, kehidupan kita akan lebih sempurna.. Betul tak??

Contoh yang simple laa..kalau kite sakit kepala, kite makan laa ubat penahan sakit. Sebenarnya ubat itu buatkan badan kita LUPA tentang sakit tu.. & kita tak fikir lagi tentang sakit..jadi boleh laa kita buat kerja lain.


Tiba2.. misi panggil nama aku..sblm tu dia ade panggil nama seorang patient.. aku menoleh bila misi tu panggil nama patient tu.. dlam hati aku, berkata, wahh nama dia macam puteri..

Aku pun pergi laa, kat misi tu. Setelah diambil berat badan, terkejut 'kucing' jugak aku. sebab berat badan aku naik 4kg dlm masa sebulan.. ni gara2 bercuti seminggu & aktiviti makan memenuhi jadual cuti aku.. Sekarang berat aku dah 47kg..bulan lepas 44kg..

Minggu ke-28 aku kene repeat test minum air gula yg manis giler tu.. Ujian air gula sebulan lepas aku lepas, aku pass..harap lepas nih okey.Aku akan buat 'taktik' yang sama nanti.. heheheheeee..


Tiba2 patient yang nama macam puteri tu, dia tegur aku.. kenal pulak dia dengan aku. Aku nih, dlm blur2.. balas jugak laa.. buat2 kenal.. dlm kepala otak aku masih memikirkan..siapakah 'puteri' ini?? sampai dlm toilet pun aku fikir..

Takkan laa baru baca buku pasal LUPA ni dah terkena kat aku. Aku sudah LUPA kpd 'puteri' itu. Puas aku fikir, dimana aku jmpa dia nih.. ni kwn2 sekerja aku ker?? Atau member mase keje dgn company lama.. puas aku 'scan' dlm otak aku, wajah2 kwn2 aku..


(aku pernah tak ingat seseorang tu.. tapi bila jumpe ajer, macam dh kenal 10tahun. Sembang sampai bertempuk bertampar. Lepas 6 bulan, baru aku ingat kat mana aku jumpe dia..hahaa)


Aku jmpe lagi si 'puteri' ni..kat tempat check air kencing & darah. Sembang lagi.. Muke agak familiar.. Cantik.. Dah kedepan perut dia. Cerita-punyer cerite.. ber 'aku-engkau' aje.

Baru laah aku ingat, dia ni adalah wife kepada rakan sekerja aku.. cehsss... hampessss!


Tapi, seronok aku, g cek-up kali nih..sebab ade geng borak.. tak sedar masa berlalu.. tp, nxt time tarikh aku tak same dgn 'puteri' tu lagi.. huhuu.. kene cari geng borak lain.


OKEH.. aku mau pulang.. sudah 6.30ptg ni.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...