10 December 2009

Nasi Ayam



Hahaa...asik fikir makan je. Perut tak lapar..Lapar sikit jer..hehe Tapi mulut ni asik nak mengunyah je.Sampaikan biskut meri yg tawar tu pun aku tibai.. ape tah lagi kismis,longan kering & kerepek tempe (simpanan makan aku skrg ni)..upps..longan kering dh abis..kononnyer nak buat air longan(nak tambah susu laa katakan)..tapi hampeh..sedap pulak longan ni dimakan begitu sahaja..(sungguh enak dimakan begitu saja)..

Hari ni aku ingat nak masak nasik ayam..nyummmyy..
Sebenarnye, sejak aku mengandungkan Aufa lagi, aku mula meminati nasi ayam.Sehingga laah sekarang.. Dah beberapa kali aku buat nasik ayam.. Boleh laaa.. Aku buat dlm 4 put.. Licin sekali hadap je. Aku & hubby.. Hubby aku kdg2 selalu marah kenape masak lebih..sbb dia terpaksa makan lebih..kononnyer xnak membazir..Aku pulak, kdg2 mmg sengaja masak lebih sebab mybe utk makan kali kedua. Tapi kalau sekali hadap, dah licin..aku masak laa round kedua..(klu rajin laa,klu tidak, makan roti/megi/beli kat kedai)

Bahan2 untuk nasik ayam aku dah beli semalam..ingatkan semalam nak buat, tapi xsempat pulak..sebab hubby ade hal malam tu..jd, kitorang makan burger je dinner.

Senang je buat nasik ayam ni.. Gunakan ayam sepenuhnya..
Nanti laa aku titipkan disini resepinya ya!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...