11 November 2010

pandai!!






"Pandai!!"...kata Aufa bila nampak Aisyah tergolek meniarap...
Aisyah semalam dh boleh terlentang sendiri..
Lega sikit ummi.. xde la terkejar2 nk membetul @ membaringkan Aisyah semula bila dia dh meniarap.. masa tu Aisyah kalau dh niarap lama2, dia lenguh, nk terlentang, belum reti..
Bukan ape, si Aisyah ni, kalau menangis, memang sungguh2..mcm kene pukul.. (malu sebab jiran selalu tegur dengar anak menangis...huhuu)..tapi Aisyah ni senang nk pujuk.. hanya ummi je boleh pujuk dia dengan senang...kalau dgn org lain, kirim salam aje lah.. dengan ayah dia pun tak nak..









dh boleh terlentang sendiri...yey!












senyum aje kalau nama dipanggil















setiap hari, ade aje kepandaian Aufa













sgt suka mewarna..







ni antara perkataan2 aufa, yg aku rasakan ia agak comel dipendengaranku :






"sakit laa mmi.." ~ selalu tak mahu rambutnya disikat.
"pegi laa mmi" ~ ni sewaktu suruh aku g buat susu dia.
"eem-mmiii!!!" ~ ni nada mcm marah sebab aku buat2 tak dengar bila dia panggil.
"ayah, nak ipin, ayah".. ~ mintak ayah bukakkan cerita ipin.
"mmi, nak susu, mmi"..~ mintak susu lagi.
" nak boti (Roti)". ~ suka makan roti potato

Suatu hari....
Aufa: "mmi, nak"
Ummi: nah..ni kek.
Aufa : (ambik kek tu terus masuk mulut)
Aufa : kan.. (bukan).. kueh..
oooOoo..pandai pulak tuh... Aufa kata itu bukan kek, tapi kueh..
Sekarang dh pandai menidakkan ape yg aku kata..
kalau aku kata " itu Dora"
Dia kata, "kan (bukan).. tatun (kartun)"
kalau bercerita pulak..
"tadi..tadi..tadi....(meneruskan ceritanya kadang2 aku pun x paham ape yg dia cakap)"
byk sgt 'tadi'...
mybe aku selalu tanya dia...
"tadi buat ape kt scholl?"
"tadi makan ape?"
"tadi main ape?"
dan.. kalau dia bercerita.. hujungnya akan ada perkataan 'tan' (kan)..
(mybe nk ckp kt umi dia cam ni.." kan umi kan??")
Haaaiii...mcm2 ragam klu dgn budak2 dua orang nih.. penat...pening..















lagi pening klu Aufa memperkuda si Aisyah... haipppp...








ummi sgt syg kamu!!!! Aufa & Aisyah




















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...