14 June 2011

harimau instead of hantu


nk cerita pasai si Aufa mase mula2 masuk taska..
perkara pertama yg dia belaja mungkin 'hantu'. yelah...ape taknya..bila balik umah dia takut2 kan umi dgn hantu..sikit2 hantu..pegi situ hantu..pegi sini hantu.. dalam gelap laaagilah hantu nya.. aku rase hantu itu bagi dia tempat yg gelap kot..haishhh..ape lah yg budak ni belaja dgn kwn2 kt sekolah..

suatu hari aku fikir..budak2 ni tak elok klu ditakut2 kan dgn mende2 yg dia tak nampak.. dapat lah aku satu idea.. mase si Aufa sibuk takut2 kan umi dgn hantu, aku pun tukar cakapnya..aku sebut "HARIMAUUU"..dgn suare yg agak2 mcm rimau..hihi..ape lagi berlari lah dia masuk bilik sambil terjerit2.. syok jugak main kejar2 dgn Aufa..sambil cakap 'HARIMAU'..uishh..terpikir pulak aku, nnt klu dia dh reti bahasa atau dh 'pandai'..kang tak pasal2 dia panggil aku harimau atau ttbe dia cakap 'umi ni macam harimau lah'.. sbb kdg2 aku ni garang jugak macam harimau .. hahaa..

okey kan aku tukarkan hantu dengan harimau?? ;p


... bilaa laa aku nk update psl Aisyah di kampung??? xde feel lahh..
aisyah..umi rindu!!!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...