01 June 2011

terlebih sekilo


semalam dgn rajinnye aku pegi check up...spatutnye 2 minggu lps, tp sbb nurse tak tulih date apppmt, jadi aku ikut-suke-hati-nk-pegi-bila.. ini adalah 2nd check-up spjg 23minggu aku menandung. nampaknye result berat badan aku xberapa nk cantik. terlebih naik sbyk sekilo. ~ terus padam impian aku nk mkn wafer choc+strwberry, tp aku mkn jugak! . adoi, kene pantau laa dgn mak nurse. lg 2 minggu kene dtg lagi sekali. dia kata mesti naik sekilo je. aku tnye dia, kene control mkn ke?. Mak nurse ckp mkn jgn control, mkn spt biase & byk mkn sayur2. dlm aku mls nk g check-up yg sebulan sekali, ni lg 2 minggu kene dtg..hmpeh.. tu blum kene minum air gula lagi...uweekkkk...xsuke air gule!

So, nsihat kpd diri sendiri, sila jage mkn anda terutama mse buyong nih..kang tak pasal2 dpt diabetis mcm 1st preggy.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...