20 June 2011

mintak maap banyak2!!!




ape yang akan aku buat kalau ade orang pomot aku MLM??

pertama, buat masa skg ni aku akn tolak & tak mo join mana2 mlm utk tujuan bisnes yg serius...bukan aku kate MLM ni tak bagus, baguss..tapi kalau ko suh aku buat bisnes MLM ni...mintakk maap banyak2.. aku tak minat. Mungkin utuk guna produk,yes..aku leh beli. Atau kalau aku pengguna tegar produk itu, mybe aku join jadi ahli~sebab nk dapat murah.

dulu aku ade join MLM secara agak serius..tapi lama kelamaan aku 'macam tak larat'...tambahan pula aku kene kuarkan duit tiap2 kali nk g berbisnes..ye, aku tau mmg kene korbankan masa,wang.. tp, asik aku korbankan masa terutamanya wang, walhal keuntungan hasil drp itu boleh katakan aku tak dapat...aku jadi 'morale down'... tak berbaloi!!... pada awlnya niat aku nk TOLONG org menjadi 'kaya' ~ disamping aku leh 'kaya' jugak... klu tak kaya pun, ade lah xtra income utk shopping...tp hampesss...
kenapa??
sebab, bila kite buat bisnes yg konsep MLM ni, ofcos lah kite kene TARIK orang utk join & menjadi bisnes partner kite. mula2, ok.. klu ade klien kite yg tak nak join, kite tak kisah pun, sbb kite pikir...rugi dia sbb tak mo jadi 'kaya' .. TETAPI...lama kelamaan, kita dah tak TARIK orang tau! kita jadi PAKSA orang join kite demi 'periuk nasik' kite. haa
..kan dah lain niat tu.. dh jadi tak ikhlas dah dlm berbisnes... ini aku cerita ttg diri aku... bukan orang lain... TIADA KENE MENGENA DGN YG MASIH IDUP ATAU MENINGGAL DUNIA..

Perkara seperti ini juga berlaku, masa aku bkerje d tmpat lama.. dlm aku iklas buat kije untuk tolong orang & menyedarkan kpd orang itu ttg kepentingan 'barangan' itu.. kdg2 bila dh terdesak ssb xcapai KPI, aku mula memaksa orang2 yang terkena supaya mesti/wajib dgr cakap aku dan menerima & membeli 'barangan' itu!!~ kan dah tak iklas bekerja!!! ~tak suka tau!

baru2 ni aku berkenan dgn satu produk ni tau.. produk ni lebih kepada kesihatan & kecantikan.. ooowwhhh.. aku suke klu bab2 cantik ni..sbb umo pun dh meningkat jadi kene lah tingkatkan kesihatan & at least mentenkan kecantikan...hahahaa...mcm laa awak ni cantik sgt!!! tak de lah..aku bese2 je..janji leh kurangkan kedut ke ape ke.. atau tegangkan mana2 yg patut...
hahaaa..
aku igt nk beli je produk ni..yelah bukan mahal pun... sebulan dalam rm40 je..sblm2 ni pun aku ade makan mknn kesihtan yg sampai rm200 sebulan... kesan?? xberapa berkesan kt aku agaknye.. tgk lah aku igt nk jadi ahli, then leh dapat murah.. kalau ade sape yg bekenan leh aku jual hrge runcit..dapat gak untung seposen dua buat beli kicap bilal (aisyah suke mkn nasik dgn kicap ni tau!).. ni pun aku rase lebey kurang cam MLM gak kot.. tapi aku bukan nk berbisnes sgt lah...sbb tujuan utama aku nk gune produk je..mybe leh lah bisnes secara tak langsung klu ade yg nk cuba produk ni.




teringin gak nk join club PG..at least bile ade org nk beli emas, aku leh dpt komisen..hihi.. ;)



p/s: suke gak layan blog si aidid ni..mcm2 dia reveal..terpulang kpd kita nk menilai mcmmana.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...