19 March 2011

lagi 6 bulan


aku peknen 3 bulan..
baju ni aku penah pakai mase aku peknenkan aufa 7 bulan.



sedar tak sedar, lagi 6 bulan baby perut (aufa panggil baby perut) akan kuar.
hah?? aku bakal bergelar ibu beranak tiga??....

ye...

aku telah preggy 3 bulan dah..

Alhamdulillah..

rezeki yg Allah berikan kepada kami tidak bertangguh lagi.

satu je yg aku belum buat utk baby perut ialah, daftarkannye.. dlm bahase mudahnye, aku belum bukak buku merah.. ermmm...bila agaknye nak g klinik aku pun tak tau.. ntah betul ntah tidak ade baby perut dlm perut aku ni.. ye lah..aku buat cek up sendiri mase aku tak piyed 40 hari.positif.double line. rase2 sendiri yg aku ni berbadan tiga.. eh..dua.


preggy kali ni mmg sgt mencabar...

pertama:
Aisyah masih menyusu badan sepenuhnya. menyusu secara direct feed sahaja.

kedua:
loya & mual sepanjang hari.. dari pagi sampai malam..tapi tak de muntah2..cuma pening2 kucing je. Pening2 pun sume kije umah terbengkalai.. thanks ayah, yg kadang2 di paksa utk tolong umi settle kan kije umah terutama baju2 itu.. hik3..
pernah suatu hari mase aku driv (mase ni aku tak tau yg aku mengandung) aku rase cam loya sikit2.. terdetik dlm hati aku kate..ni macam rase mual2 org peknen. tp, aku buat derk je..

ketiga:
sangat memilih makanan. ayam= tak suke. (tapi klu dh terhidang boleh pulak makan).. masa preggy dulu ayam suke sgt..klu nasik ayam tu 2-3 kali buat.sgt suke makan ikan.. makanan pertama yg aku terasa nak makan secara tiba2 ialah coklat.. makanan kedua ialah satay.mase ni aku tak tau yg aku mengandung. terfikir jugak mengape aku terase nak makan sgt benda2 ni..tp tak cari pun.. (klu tau mengandung, harus dicari makanan2 itu..hahaha..saiko)
patut la aku tulih entri ni..mase ni aku tak tau aku menandung..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


semoga anak2 umi sihat semuanya (yg dalam perut & luar perut) ;p






2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...